Vakantie en ontspanning

Ontspanning tijdens de vakantie

Te veel spanning is slecht voor de geest maar ook voor het lichaam. Als u geest en lichaam niet genoeg ontspanning krijgen dan stapelt de spanning en vermoeidheid zich op. Voldoende lichamelijke en geestelijke inspanning is noodzakelijk voor een goed functionerend lichaam. Lichaam en geest raken uit balans. Het resultaat hiervan is dat we sneller moe en geprikkeld zijn, niet lekker in ons vel zitten en vatbaarder zijn voor overgewicht, stress en allerlei lichamelijke, psychische eb psychosomatische klachten. Spanning ontstaat meestal onbewust. Maar met eenvoudige manier kan je van spanning afkomen: neem naast de mindfulness oefeningen een kwartier tot een half uur ontspanning per dag. Volg een activiteit waar jij je mee ontspant, voor de ene kan dat sporten zijn voor de ander met een boek op de bank zitten. Wil je echt goed en flink ontspannen is er niks beters dan er even lekker tussen uitgaan en op vakantie te gaan.

Ontspannende vakantie in Griekenland

Op vakantie hoef je even helemaal nergens meer aan te denken. Weg van je werk en de stress. Maar veel mensen laten het dagelijks leven niet los en keren vaak gespannen terug. Los van het feit dat er op dat moment geen mindfulness is toegepast, word er ook onder de palmboom de mail gelezen en beantwoord. Laat de laptop thuis, pas mindfulness toe en geniet van de zon in bijvoorbeeld; het mooie Griekenland in een heerlijk vakantiehuis in Rhodos. Het eiland is één van de meest geliefde vakantiebestemmingen van Griekenland. Komt tot rust op het strand bij de Egeïsche zee bij de grootste badplaats van Rhodos, bezoek het oude gedeelte van Rhodos met veel historische hoogtepunten, de gezellige pleintjes met restaurants en terrasjes of loop door de smalle winkelstraatjes. Ook voor wandelaars of fietsers is dit eiland ideaal het eiland is afgedekt met een mooie, afwisselende natuur met bergen en vlaktes waar de oppervlakte bedekt is met wijngaarden, olijfgaarden en dennenbossen. Hier kun je geheel ontsnappen, mindfulness toepassen en even nergens aan denken wat met thuis te maken heeft.

Voor meer informatie zie ook: Mindfulness info | Mindfulness oefeningen